Op Foodl komen dagelijks een heleboel horeca professionals van verschillende bedrijven om spullen te bestellen. Het kan zomaar zijn dat die bij jou bestellen.

Om het jou als leverancier dan makkelijk te maken, verstuurt Foodl namens jouw bedrijf een formele factuur. Daardoor hoef je niet zelf de bedrijfsgegevens van de klant, een overzicht van de producten, enzovoorts, op een factuur te zetten.

 

Retouremballage & Manco's
Er zijn twee situaties die tot een kleine verrekening / terugbetaling aan de klant kunnen leiden, namelijk:

  • Wanneer de klant statiegeld goederen heeft teruggegeven. Dit dien je als leverancier aan Foodl te melden
  • Wanneer er manco's waren. Dit kan de klant op het platform aangeven, waarna we contact met de leverancier opnemen om de juistheid te verifiëren en dit af te handelen

In beide scenario's leidt dit tot een creditfactuur. Ook deze maakt Foodl namens jullie bedrijf aan, en zal worden toegevoegd aan het maandoverzicht.

Uitbetalingen en overzicht facturen
Na afloop van een kalendermaand maand krijg je van Foodl de volgende zaken:

  • Een overzicht van alle orders die zijn geplaatst
  • De hele stapel facturen (en indien van toepassing creditfacturen) die namens jouw bedrijf zijn gestuurd
  • De kosten die je hiervoor hebt gemaakt, zoals de % afdracht aan Foodl of de statiegeld producten die retour zijn ontvangen
  • De uitbetaling, wat het resultaat is van de omzet minus de kosten

De benodigde gegevens
Om deze factuur op te kunnen stellen namens jouw bedrijf, hebben we de juiste bedrijfsgegevens nodig:

  • Formele bedrijfsnaam
  • Adresgegevens
  • KvK nummer
  • BTW nummer (moet Nederlands zijn)