Er zijn 2 momenten van betalen mogelijk bij Foodl, namelijk direct bij het bestellen, of achteraf. Wanneer een klant zich aanmeld, wordt op basis van het KvK nummer direct een kredietwaardigheid check gedaan bij onze verzekeringspartner Euler Hermes:

  • Indien een klant niet voldoende kredietwaardig is, kan deze bestellen door bij het plaatsen van de bestelling direct af te rekenen.
  • Indien een klant voldoende kredietwaardig is, kan deze achteraf betalen met een betaaltermijn van 7 dagen. Deze termijn valt dus altijd binnen de betaaltermijn aan jou van de gerealiseerde verkopen over een bepaalde maand.

Als leverancier kan je je tot 1 juli 2021 gratis meeverzekeren op de polis die Foodl bij Euler Hermes heeft. Bij het aanmaken van je account op Foodl, krijg je het formulier hiervoor toegezonden.

Euler Hermes zal ook een check doen op jou als leverancier en je krijgt daarna te horen of je mede-verzekerde bent geworden. De verzekering dekt 90% van de factuurwaarde met een maximum van 3000 euro.

Let op: als een klant achteraf mag betalen, geldt dat bij alle leveranciers, ook als je besluit niet mee te verzekeren.

De polis van de kredietverzekering is op deze pagina te bekijken: https://partners.foodl.nl/help/polis-kredietverzekering